Тім Кук з Apple розповів, який життєво важливий урок Стіва Джобса змінив його підхід до рішень
- Тім Кук багато ого навчився від Стіва Джобса, зокрема й важливому уроку, що допоміг йому стати видатним лідером Apple.
- Джобс і Кук мали масштабні дискусії, зокрема про стратегію продажу iPhone. Кук загалом відіграв вирішальну роль у трансформації Apple.
Генеральний директор Apple Тім Кук каже, що засновник компанії Стів Джобс дав йому життєво важливий урок. Він стосується прийняття рішень і навички, яку мають небагато лідерів.
Мовиться про незалежність від минулих переконань. 24 Канал із посиланням на Fortune розповідає докладніше.
Дивіться також Стів Джобс мав "пивний тест" для співбесід з охочими працювати в Apple: що він показував
Який урок від Джобса допоміг Куку стати видатним лідером Apple
Коли Джобс найняв нинішнього гендиректора Кука в 1998, Apple була на межі банкрутства. До того часу Кук був віцепрезидентом у комп'ютерній корпорації Compaq, працював у Intelligent Electronics та 12 років в IBM після коледжу. Попри протести близьких йому людей щодо переходу в Apple, Кук відчував, що цей крок був необхідним.
Я думав, що мені випав шанс усього мого життя. Я не хотів його втратити,
– розповідав він.
За його ж словами, ризик окупився. Згодом Кук розвинув унікальний стиль керівництва та піднявся до вершин під керівництвом Джобса. Так от, серед ключових управлінських навичок, яких він навчився у Стіва, була важливість не бути прив'язаним до минулих переконань – компетенція, яку, за словами Кука, мають небагато лідерів.
Джобс вітав дебати, любив, коли йому кидали виклик, і цінував тих, хто був готовий визнати свою неправоту, коли бачив нові докази. Думку самого Джобса завжди можна було змінити, якщо запропонувати йому кращу ідею. Часто Джобс грав роль адвоката диявола і займав позицію, в яку сам не вірив, щоб викликати жваву дискусію. Він вважав, що це найкращий спосіб вчитися.
Однією з найбільш масштабних і тривалих дискусій між Джобсом і Куком була суперечка про те, як продавати перший iPhone на початку 2000-х. Джобс хотів модель розподілу прибутку, за якої Apple отримувала б частину щомісячного доходу оператора, тоді як Кук віддавав перевагу моделі субсидування, за якої оператори оплачували частину вартості iPhone наперед, а оператор повертав її шляхом продажу передплати. Компанія почала з моделі Джобса, але перейшла на модель Кука у 2011 році, після чого продажі iPhone стрімко зросли.
Джобс був наставником Кука, і хоча на початку своєї кар'єри в Apple він був переважно за лаштунками, Кук відіграв вирішальну роль у перетворенні технологічного гіганта завдяки своїй логістиці, ланцюжку поставок та операційній майстерності. Тож і не дивно, що після смерті Джобса саме Кук очолив компанію.